אנחנו חיים בעידן שיש בו הרבה גירויים, טכנולוגיה אדירה, שפע חומרי… ויחד עם זה יותר אלימות, ריקנות, בדידות ותסכול, הרבה סמים ואלכוהול, יותר ילדים היפראקטיביים, קשיי למידה ועוד..
כאשר אנו מביאים ילדים לעולם, נשאלת השאלה – לאיזה עולם אנחנו מביאים אותם ומה הם לומדים מאיתנו על משמעות החיים?
הילדים באים לפגוש קודם כל את העולם שלנו, את העולם הפנימי והסובייקטיבי שלנו. ממה מורכב העולם שלנו? האם הוא מלא? האם התגברנו על המצוקות שלנו והתבגרנו רגשית? האם למדנו להתמודד נכון עם הקשיים שלנו? מה מצב הסבלנות שלנו? מה מצב הכבוד? האם למדנו לכבד את עצמנו ואת האחר באשר הוא? האם למדנו לגעת ברגשות שלנו ללא פחד? או שמא אנו עוקפים או מסתירים אותם?
האם אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ואוהבים את מה שאנחנו עושים? האם למדנו להבחין בין עיקר לתפל בחיינו? האם אנחנו מרוצים מהאופן שבו אנו מנהלים את חיינו, או שמא אנחנו מנוהלים בניגוד לרצוננו? האם למדנו לשלוט בתגובות הלא רצויות שלנו?
מה הילדים שלנו רואים? מהי הדוגמה האישית שלנו להם? מה אנו מספרים להם על העולם ומה אנחנו מלמדים אותם?
אנחנו מלמדים את מה שאנחנו יודעים, ומה שאנחנו יודעים הוא מה שאחנו חיים בפועל. הילדים רואים לבד מהו העולם הפנימי שלנו וממה הוא מורכב, הם רואים אותנו בשקיפות… הם קולטים בחושים המפותחים שלהם מי אנחנו ומה אנו מסתירים כשאנחנו מסתירים, הם יודעים לראות את האמת הפנימית שלנו, ולא את מה שאנחנו מציגים כלפי חוץ.
בעידן הנוכחי הילדים שלנו כמו דוחפים אותנו אל עצמנו, אל הפנימיות שלנו. הקשיים שלהם כמו מאלצים אותנו לעצור לרגע את המירוץ ולעשות סדר בחיינו ולשאול שאלות מהותיות. הם מבקשים שנתעורר, שנגדל ונתפתח, הם כאילו מאסו בשקרים, והם פשוט מבקשים מענה ומבקשים משמעות לחייהם.
מערכת החינוך לא נותנת מענה מלא לקשיי התנהגות ואלימות, . היא נותנת ידע אינטלקטואלי. למעשה החינוך מתחיל קודם כל בבית, ויותר מכל – בדוגמה האישית שלנו המבוגרים.
הילדים שלנו במצוקות שלהם כמו דוחפים אותנו להכיר ולגעת בעולמנו הפנימי, דוחפים אותנו לדעת את עצמנו , לשאול מי אנחנו ומה באנו להיות. הם מבקשים שנתחבר לעצמנו, הם מבקשים ודוחפים אותנו לוותר על התדמית ועל המסכות, ולגעת במהות שלנו. הם מבקשים שניגע במקומות המוזנחים שלנו שאנו מסרבים לראות. כשהילדים שלנו סובלים אנו נאלצים לפעמים לעצור ולבקש תשובות ומרפא למצוקות, והם כמו מחייבים אותנו לעצור את המירוץ ולהתבונן על מה שאנו מקיימים בחיינו.
לא ניתן ללמד ילדים את מה שאנחנו ההורים טרם למדנו – כמו סבלנות וסובלנות , כבוד, התבוננות , יכולת הכלה, משמעת עצמית, תשומת לב,, ועוד… יש קושי היום להקנות משמעת כי הילדים מבקשים משהו אחר, ואולי הם מבקשים דוגמא אישית.
הם לא רוצים עוד דקלומים והטפת מוסר.
משמעת נכונה, יחד עם הדוגמה אישית – היא זו שתקנה לילדים שלנו משמעות. עלינו ההורים להעז לאוורר סודות ופחדים שמתקיימים בתוכנו ומנהלים אותנו מבלי שנרגיש, ובכך ננוע לעבר הגדילה וההתפתחות שלנו.
הילדים דוחפים אותנו אל עצמנו. הילדים שלנו, מתוך הקשיים שלהם מהווים עבורנו מראה . בקשיים שלהם הם מציפים בנו את הקשיים שלנו, וכשאנחנו לא יכולים להכיל קשיים אלה אנו משליכים אותם חזרה אליהם. הכרת העצמי שלנו ולמידה אודות עצמנו הם הבסיס לתקשורת נכונה ותקינה עם הילדים שלנו, עם בן הזוג שלנו ועם הסובבים אותנו בכלל.
צרו קשר
מוזמנים להתקשר אלי: 052-8701396
או לשלוח לי הודעה אישית
ע"י מילוי הטופס הבא:
סדנאות קרובות
________________________________________
לקוחות מספרים
דינה יקרה, פגשתי אותך בתקופה הקשה ביותר בחיי, חשתי שאני על סף תהום ולא היה לי הכוח להמשיך. ואת, בדרכך הנעימה, בהקשבה ובסבלנות אין קץ, נתת לי ונטעת בי את הכלים, הכוח, ההבנה והאמונה בעצמי להמשיך הלאה, להתמודד ולהסיר את האמונות המגבילות. בכל מפגש איתך ומכל שיחה יצאתי מחוזקת. היית ועודך מורת דרך נפלאה. תודה על הכל!
להמלצות נוספות לחצו כאן